آرم فنی و حرفه ای استان گلستان
جامعه سالم ، آماده در برابر تهدیدات نوین                پدافند غیرعامل ، افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی                سال 99 ( سال جهش تولید )                
ملاقات عمومی
ملاقات عمومی با مدیر کل روز های
سه شنبه از ساعت 8 صبح الی 14 شماره تماس جهت هماهنگی : 32240662
آموزش مجازی


نظر سنجی
اهمیت آموزش های مجازی در مهارت آموزی به چه میزان است ؟
ثبت نظر
نظر سنجی
تاثیر حذف مالیات آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای بر کیفیت آموزش آنها به چه میزان بوده است ؟
ثبت نظر
تصویر روز

علی اوسط هاشمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:
نجات بیکاران کشور با مهارت رقم می‌خورد


علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نخستین شورای مهارت استان اصفهان گفت: نجات بیکاران کشور با مهارت رقم می‌خورد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نخستین شورای مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با حضور علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان و حسن قاضی عسگر، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و دستگاه (دانشگاه و نهادهای خصوصی) اصفهان 27 خرداد ماه سال جاری در محل استانداری تشکیل شد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: امروز دغدغه اصلی مردم اصفهان بیکاری است و این در حالیست که نجات بیکاران کشور با مهارت رقم می‌خورد.

وی  با بیان اینکه اصفهان ماهر، نوید دهنده ایران ماهر است، افزود: وقتی در اصفهان سخن از مهارت می‌شود باید مهارت‌ها را به رخ دیگر کشورها بکشیم.

هاشمی تصریح کرد: تمامی تلاش‌ها در سبد هزینه خانوار این است که دانشجو، کرسی نشین و مدرک بگیر تحویل جامعه بدهیم اما این تصور اشتباهی بوده که طی ۴۰ سال گذشته تکرار شده است.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید به سرمایه‌های انسانی بیشتر توجه کنیم و نباید افتخار ما در کشور تنها به نفت و معدن معطوف شود، وجود سرمایه‌های انسانی فرصت بیشتری برای اشتغالزایی و ارزش افزایی فراهم می‌آورد.

به گفته وی باید با ارزش افزایی سود را جاری کرده و در کسب موقعیت موثر به کار گیریم.

علی اوسط هاشمی با بیان اینکه قدرت توانمندی استاد کاران اصفهان اصالت و مهارت را به رخ جهانیان می‌کشاند، اظهارکرد: باید بانک اطلاعاتی در اصفهان ایجاد شود و تعداد استاد کاران مشخص شوند.

وی با اشاره به اینکه باید مهارت در استان اصفهان به مهارت جامعه محور تبدیل شود، گفت: کفایت در مهارت در این استان اثبات شده است به همین منظور باید افرادی که اهل هنر، ذوق و استعداد هستند را شناسایی کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: گفتمان مهارت در کشور ضعیف و شاید مغفول مانده است چون در مسیری قرار گرفته که تمام ارزش‌ها در دانشگاه‌ها متمرکز شده است.

وی بیان کرد: انتظار داریم از طریق مهارت، اعتماد به نفس را در جوانان ارتقا دهیم و با آن کسالت را از جامعه بزداییم.

اوسط هاشمی یا بیان اینکه باید به مهارت به عنوان اشتغالزایی بنگریم، خاطرنشان کرد: مهارت همچون سعادت است چون فن مملکت داری را می‌تواند به میان بیاورد که محصول مهارت در اداره مملکت به تولید ملت منجر می‌شود.

وی گفت: ما مهارت را عرضه نمی‌کنیم بلکه تقاضا محوری ما را به سمت آموزش مهارت سوق می‌دهد همچنین باید مهارت را با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی، قانون‌مند و با قاعده‌پذیری شکل دهیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه اصفهان باید به عنوان شهر مهارت ثبت شود، خاطرنشان کرد: ویژگی‌های شهر مهارت قانون مندی، هم افزایی و صدای مهارت شدن است.

وی با اشاره به اینکه 11 هزار و 700 آموزشگاه آزاد پروانه‌دار در کشور وجود دارد، گفت: ۱۰ درصد آموزشگاه‌های آزاد کشور در استان اصفهان قرار دارند.

اوسط هاشمی در ادامه گفت: ایجاد دپارتمان‌های تخصصی در استان اصفهان ضروری است.

وی سنجش مهارت در استان اصفهان را ضروری دانست و تصریح کرد: باید مرکز سنجش مهارت در این استان شکل بگیرد.

علی اوسط هاشمی در سفر 2 روزه به استان اصفهان با روسای ادارات مراکز شهرستانی، مجمع کارشناسان و مربیان فنی و حرفه‌ای، نماینده انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان گفت و گو کرد کرد.

اصفهان ۵۴ مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی و حدود یک هزار و ۲۵۰ آموزشگاه آزاد فعال بخش خصوص دارد.

حسن قاضی عسکر،  معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری:

در کشور های پیشرفته،  قسمت اعظم آموزش ها به آموزش های مهارتی تعلق دارد

در ادامه، حسن قاضی عسگر، معاون همکاهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: اعتقاد راسخ داریم از تجربه کشورهای دیگر استفاده کنیم و بومی سازی در بخش مهارت آموزی انجام شود.

وی افزود: به عنوان مثال در کشور آلمان به حرفه آموزی اهمیت ویژه ای داده می شود و آموزش های مهارتی  در راستای نیازهای منطقه در نظر گرفته می شود.

قاضی عسگر ادامه داد: در کشور های پیشرفته  قسمت اعظم آموزش های به آموزش های مهارتی تعلق دارد  در حالیکه در کشور ما بالای ۷۰ درصد آموزش ها عمومی است .

وی یاد آور شد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باید به برنامه ریزی و آموزش بیشتر اهمیت دهد و سطح آموزش های مهارتی به ۳۰ درصد برسانیم در حالیکه اکنون  ۱۵ درصد است و شورای مهارت باید با جدیت این مسئله را پیگیری کند.

 




تعداد بازدید کل :‌39